Günde bir bardak yeşil çayın damarları hızla açarak kalp sağlığına önemli katkıda bulunduğu bildirildi Daily Mail'in internet sitesinde yayımladığı yeni bir araştırmaya göre

kanın pıhtılaşma riskini azaltıyor
Akina Tıp Okulu kardiyoloji bölümünden Dr Nicholas Aleksopulos'la ekibi

kafein ve sıcak su verildi
Her bir sıvıyı aldıktan sonra deneklerin brakiyal damarlarının durumuna bakıldıAraştırmacılar

kafein ve sıcak suyun bu etkiyi göstemediğini saptadı
Araştırma

siyah çayın endotelyumun kısa ve uzun dönemli performansını artırdığını göstermişti Ancak ilk kez yeşil çayın geniş damarlar üzerinde kısa dönemde yararlı etkisi olduğu belirlendiBir başka araştırma da yeşil çayın sigara tiryakilerinde endotelyal fonksiyon bozukluğunu ortadan kaldırdığı saptanmıştı
Bunun yanı sıra yeşil çayın kötü kolesterolü ve yüksek tansiyonu düşürmede etkisi olduğu da belirlenmiştiSiyah çay tüketime sunulmadan önce işlemden geçirildiği için

yararlı antioksidanlar olan flavonoidlerin etkisi yüzde 90'a varan oranda azalıyor